10ο Παγκύπριο Συνέδριο Θετικών Επιστημών

Συμμετοχή του Λυκείου μας στο 10ο Παγκύπριο Συνέδριο Θετικών Επιστημών

Το Σαββατοκύριακο 3-5 Μαρτίου, 2023, έγινε στην Πάφο το 10ο Συνέδριο Θετικών Επιστημών μαθητών/καθηγητών, στο οποίο συμμετείχαν με επιτυχία ομάδες μαθητών/τριών μας της Β λυκείου θετικής κατεύθυνσης με ενδιαφέρουσες εργασίες τους, πειράματα και κατασκευές.

Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν οι εξής εργασίες στους συνέδρους:

(α) Πυρηνική Σύντηξη: το Ιερό Δισκοπότηρο της Παραγωγής Ενέργειας από τους μαθητές μας Μαρίνα Χριστοδούλου (Β33) και Αντώνη Μιχάλαρο (Β32), οι οποίοι παρουσίασαν έναν τρόπο παραγωγής φθηνής ενέργειας μέσω πυρηνικής σύντηξης που μπορεί, επίσης, να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή!

(β) Ιονίζουσα Ακτινοβολία: οι άγνωστες όψεις της από τους μαθητές μας Αχιλλέα Αργυρού (Β33), Ελένη Κλεάνθους (Β33) και Ευαγγελία Δαμιανού (Β33) οι οποίοι, ορμώμενοι από τα σενάρια πιθανής μελλοντικής μετεγκατάστασής του ανθρώπου σε άλλους πλανήτες, παρουσίασαν μια θεωρητική και πειραματική μελέτη της ιονίζουσας ακτινοβολίας που θα δέχονται.

(γ) Τεχνητή Βαρύτητα: πώς θα ταξιδέψουμε σε άλλους πλανήτες από τους μαθητές μας Μόνικα Λέστα (Β33) και Στέφανο Ονουφρίου (Β33), οι οποίοι παρουσίασαν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η διαβίωση του ανθρώπου σε μη γήινο βαρυτικό πεδίο, τη λύση που πρότειναν οι επιστήμονες για να δημιουργήσουν βαρυτικές συνθήκες που να προσομοιάζουν εκείνες της Γης, και η οποία ήταν τόσο συναρπαστική για την ανθρώπινη φαντασία, ώστε χρησιμοποιήθηκε σε αξιόλογες και επιστημονικά άρτιες, ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Επίσης, συμμετείχαμε με τα εξής πειράματα κ κατασκευές που παρουσιάστηκαν σε ειδικό χώρο του συνεδρίου:

(α) Μια απλή και ευφάνταστη πειραματική επιβεβαίωση της σχέσης Fk=mu2/r χρησιμοποιώντας δοχεία με υγρό που εκτελούν κυκλική κίνηση.

(β) Κατακόρυφα διαδιδόμενο Κύμα σε Ελαστική «χορδή»: μια κατασκευή στην οποία στερεώνουμε, κατά μήκος μιας λεπτής ταινίας, σειρά από ξυλάκια μήκους πολλών φορών μεγαλύτερου από το πλάτος της ταινίας, στην οποία μια διαταραχή εύκολα μπορεί να διαδοθεί από το ένα άκρο στο άλλο. Η κατασκευή είναι τέτοια ώστε, ένας παλμός που ταξιδεύει προς τα πάνω, επιταχύνει, ενώ όταν ταξιδεύει προς τα κάτω, επιβραδύνει!

Τέλος, οι μαθητές/τριες μας συμμετείχαν σε διάφορες ομαδικές δραστηριότητες στις οποίες διακρίθηκαν, όπως:

  • στο κυνήγι θησαυρού, μια σειρά από δοκιμασίες που έχουν να κάνουν με την φυσική αλλά και γρίφους από τα μαθηματικά όπου η ομάδα του σχολείου μας ήρθε δεύτερη,
  • στο δωμάτιο διαφυγής, όπου η διαφυγή από το δωμάτιο στηρίζεται σε μαθηματικά προβλήματα, γρίφους και αινίγματα λογικής και στο οποίο η ομάδα μας έκανε εξαιρετικό χρόνο.
  • στο παιγνίδι ‘ο μαθητής κατασκευαστής’ ένα παιχνίδι ανάπτυξης της μαθηματικής και της κριτικής σκέψης, στο οποίο οι μαθητές/τριες μας κλήθηκαν να φτιάξουν με απλά υλικά μια γέφυρα που να αντέχει όσο μεγαλύτερο βάρος!
Οι μαθητές και μαθήτριες μας ενθουσιάστηκαν με τις δραστηριότητες που συμμετείχαν και γενικά, είχαν μια αξέχαστη εμπειρία από τη συμμετοχή τους στο συνέδριο ώστε, είναι αποφασισμένοι να συμμετέχουν και στο 11ο συνέδριο του χρόνου!